Sesja_Nr_X
z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 27 listopada 2007r. w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach i trwała od godz. 1100 do godz. 1325.
W sesji uczestniczyło 17 radnych według załączonej listy obecności. Spóźniła się radna Alina Antoniuk.
W sesji uczestniczyli kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu i administracja Starostwa według załączonej listy obecności oraz przedstawiciele prasy lokalnej i związków zawodowych.
Walentyna Kwiatkowska Skarbnik Powiatu
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu Siemiatyckiego – Bogusław Zduniewicz.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz otwierając X sesję III kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego serdecznie powitał radnych, Starostę, członków Zarządu, przedstawicieli instytucji działających na terenie powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, naczelników Wydziałów , przedstawicieli prasy, związków zawodowych oraz wszystkich przybyłych.
Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że jak zapewne wszyscy pamiętamy minął rok od dnia, w którym złożyliśmy na tej sali ślubowanie. Kiedy mija rok jest to kawałek czasu. Przewodniczący Rady podkreślił, że jest bardzo zbudowany i zadowolony ze współpracy z Wiceprzewodniczącym Rady z Zarządem, że wszystkimi radnymi, cieszy się, że dopracowalśmy się takiego systemu, że pracujemy na posiedzeniach komisji a wiąże to również z tym, że możemy być z siebie zadowoleni jeżeli chodzi o frekwencję i udział w pracach poszczególnych komisji jak również w obradach sesji. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz wyraził nadzieję, że w przyszłym roku i w następnych dwóch nie odstąpimy od zasad, które przyjęliśmy po to żeby na sesji móc już tylko zasadniczo i merytorycznie przyjąć ustalenia które wypracowaliśmy podczas pracy poszczególnych komisji Rady.
Przewodniczący Rady stwierdził że mija rok, więc rachunek sumienia przydałby się i u radnych i u przewodniczącego Rady , należy zastanowić się czy zrobiliśmy wszystko, co może być pomocne przede wszystkim dla naszej społeczności, przekłada się to na jakość życia w Powiecie Siemiatyckim.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 16 radnych co stanowi quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że porządek obrad Państwo radni otrzymali wraz z zaproszeniami na dzisiejszą sesję, czy w sprawie porządku obrad ktoś z radnych zechce zabrać głos?
Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który zaproponował wniesienie do porządku obrad dwóch punktów: po punkcie 7 “Podjęcie uchwał w sprawach' wprowadzenie pkt 8 – Przyjęcie stanowiska Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie działań podjętych przez Krajową Spółkę Cukrową odnośnie likwidacji cukrowni w Łapach. Pkt 9 byłoby to drugie stanowisko - Stanowisko Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie utworzenia Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Siemiatyczach.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy są inne propozycje zmian do porządku obrad.
Ponieważ inne propozycje zmian nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał pod głosowanie porządek obrad z uwzględnieniem zmiany zaproponowanej przez Starostę.
Za przyjęciem porządku obrad sesji z uwzględnieniem zmiany zaproponowanej przez Starostę głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad z uwzględnieniem zmiany zaproponowanej przez Starostę przyjęty został jednogłośnie.
Porządek obrad X zwyczajnej sesji Rady Powiatu przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
3. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami
4. Interpelacje i zapytania radnych
5. Informacje podmiotów uprawnionych o analizie złożonych oświadczeń majątkowych
6. Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008 rok
7. Podjęcie uchwał w sprawach:
b/ zmiany uchwały o powołaniu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
c/ zmiany Uchwały Nr IX/51/07 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 27 września
2007 roku w sprawie określenia szczegółowych zasad udzielania i rozliczania dotacji
szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych działających na terenie
Powiatu Siemiatyckiego
d/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania
w Powiatowym Domu Pomocy Społecznej w Siemiatyczach
e/ zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach
zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym – Zakład Techniczny Powiatowego
Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Siemiatyczach
f/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania
w Gospodarstwie Pomocniczym – Zakład Techniczny Powiatowego Ośrodka
Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Siemiatyczach
g/ zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach
zaszeregowania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach
h/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach
i/ rozpatrzenia skargi
j/ przyjęcia rezygnacji członka Zarządu
k/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego
8. Przyjęcie stanowiska Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie działań podjętych
9. Przyjęcie stanowiska Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie utworzenia
10. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z radnych chciałby wnieść uwagi do protokołu z poprzedniej sesji?
Nikt z radnych nie zgłosił uwag do protokołu.
Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.
Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który złożył sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.
W trakcie wystąpienia Starosty na salę obrad przybyła radna Alina Antoniuk.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy ktoś z radnych ma pytania do przedstawionego sprawozdania?
Radny Krzysztof Andruszkiewicz przypomniał, że Rada opiniowała pozytywnie zgodę dla SP ZOZ na sprzedaż budynku przychodni dla Zespołu Lekarzy Rodzinnych, wtedy mówiono, że przychody mają spowodować, że kredyt zostanie wygaszony. Czy chodzi o ten kredyt?
Przewodniczący Rady zwracając się do radnego Krzysztofa Andruszkiewicza zapytał, czy odpowiedź może być udzielona później?
Radny Krzysztof Andruszkiewicz odpowiedział, że tak.
Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że ma kilka pytań, chodzi mu o uzyskanie informacji w następujących kwestiach: kwestia pierwsza dotyczy szpitala. Przeczytaliśmy w “Głosie Siemiatycz” kila tygodni temu iż dyrektor SP ZOZ prognozuje, że budżet zakończy się długiem. Czy prognozy te są nadal aktualne? Czy już są prowadzone rozmowy na temat nowego budżetu szpitala na 2008 rok, chodzi również o sytuacje, która będzie miała miejsce po nowym roku, mianowicie zmiana prawa unijnego spowoduje, że lekarze będą pracować w wymiarze 48 godzin tygodniowo. Czy nie spowoduje to zagrożenia w etatyzacji pracy szpitala.
Kolejna kwestia: jaka jest aktualna sytuacja szpitala w Łosicach. Mówi się, że szpital ten będzie podlegał częściowej likwidacji, nastąpi likwidacja kilku oddziałów. Jak ma się to ewentualnie do zatrudnienia lekarzy w szpitalu siemiatyckim?
Kolejna kwestia dotyczy planowanego remontu ulicy Wysokiej w 2008 roku. Z informacji przekazanych przez Wicestarostę wynika, że w przyszłym roku nie będzie rozpoczęty remont miejskiego odcinka ulicy Wysokiej ze względu na to, że planowane są miejskie inwestycje w postaci kanalizacji. Czy w tym zakresie podpisane zostało stosowne porozumienie z Miastem i czy znamy harmonogram rozpoczęcia i zakończenia tych prac przez Miasto Siemiatycze?
Kolejna kwestia dotyczy przeprowadzki Powiatowego Domu Pomocy Społecznej. Czy rzeczywiście na początku grudnia odbędzie się ta operacja i czy aktualnie do tegoż budynku są przyłączone wszystkie media?
Kolejne pytanie dotyczy konkursu fotograficznego w ramach promocji Doliny Bugu. Czy konkurs ten został rozstrzygnięty, jakim wynikiem i jaki był ogólny budżet tego przedsięwzięcia?
Kolejne pytanie czy w związku z pogłoskami że w sposób znaczący ograniczono inwestycje w infrastrukturze drogowej w najbliższych latach – o tym się mówi i dotyczy to ściany wschodniej, czy rzeczywiście jest to prawdą i jakie inwestycje mogą ominąć nasz powiat?
Radny Jan Markiewicz zapytał jak powiat przygotowany jest do zimowego utrzymania dróg?
Radny Leon Strębski zapytał, czy Starostwo zamierza przystąpić do uzyskania certyfikatu jakości ISO, jeżeli tak to kiedy? Drugie pytanie: ile mieszkań pozostało do sprzedaży w bloku przy ul. Szpitalnej 6?
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym radni powiatu zobowiązani byli do złożenia oświadczenia majątkowego w związku z rozpoczęciem kadencji oraz do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym za 2006 rok. Do złożenia rocznego oświadczenia majątkowego zobowiązani byli również: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, kierownicy jednostek organizacyjnych oraz pracownicy wydający decyzje administracyjne w imieniu Starosty. Zgodnie z ustawą podmiotami uprawnionymi do analizy oświadczeń majątkowych Przewodniczącego Rady i Starosty jest Wojewoda, radnych – Przewodniczący Rady, natomiast pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych – Starosta. Analizy oświadczeń majątkowych dokonuje również właściwy Urząd Skarbowy, który przedkłada analizę Radzie Powiatu.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przedstawił analizę oświadczeń majątkowych Przewodniczącego Rady i Starosty przeprowadzoną przez Urząd Wojewódzki a następnie analizy oświadczeń majątkowych radnych: analizę wewnętrzną i analizę dokonaną przez Urząd Skarbowy. Analizy oświadczeń majątkowych w załączeniu do protokołu.
Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który przedstawił wewnętrzną analizę oświadczeń majątkowych pracowników Starostwa oraz kierowników podległych jednostek organizacyjnych. Analiza w załączeniu do protokołu.
Głos zabrał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Jerzy Szawkało, który przedstawił projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu na 2008 rok.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem czy są uwagi do przedstawionego projektu planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008 rok?
Radny Janusz Żoch zaproponował, aby w związku ze skargą, którą Rada będzie rozpatrywać Komisja Rewizyjna zajęła się również Wydziałem Geodezji Katastru i Nieruchomości.
Przewodniczący Komisji Jerzy Szawkało, po konsultacji z członkami komisji poinformował że kontrola w Wydziale Geodezji będzie to pkt 5 w I kwartale 2008 roku.
Za przyjęciem planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008 rok z uzupełnieniem o pkt 5 w I kwartale głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2008 rok przyjęty został jednogłośnie.
Pierwszy projekt uchwały dotyczył zmian w budżecie powiatu na 2007 rok. Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały był przedmiotem dogłębnej analizy na posiedzeniach poszczególnych komisji, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?
Nikt z radnych nie zgłosił uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2007 rok głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr X/55/07 – w załączeniu do protokołu.
Kolejny projekt uchwały dotyczył zmiany uchwały o powołaniu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że projekt ten był przedmiotem analizy na poszczególnych komisjach Rady, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?
Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie miany uchwały o powołaniu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr X/56/07 – w załączeniu do protokołu.
Następny projekt uchwały dotyczył zmiany Uchwały Nr IX/51/07 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 27 września 2007 roku w sprawie określenia szczegółowych zasad udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych działających na terenie Powiatu Siemiatyckiego.
Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt ten był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji i zwrócił się z pytaniem, czy potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?
Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały zmiany Uchwały Nr IX/51/07 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 27 września 2007 roku w sprawie określenia szczegółowych zasad udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych działających na terenie Powiatu Siemiatyckiego głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr X/57/07 w załączeniu do protokołu.
Przechodząc do następnych projektów uchwał Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w odniesieniu do tych projektów do Rady Powiatu wpłynęły dwa stanowiska : NSZZ “Solidarność” oraz Związku Zawodowego OPZZ w Siemiatyczach. W przypadku pierwszej opinii, NSZZ “Solidarność” opinia ta jest negatywna w przypadku projektów uchwał dotyczących wysokości najniższego wynagrodzenia i pozostałych, które wiążą się z wynagrodzeniami. Druga opinia nie wnosi uwag i zastrzeżeń. W tej sytuacji państwo radni będą mieli świadomość że jeśli przyjmiemy projekty uchwał automatycznie odrzucimy negatywną opinię NSZZ “Solidarność”.
Radny Janusz Żoch stwierdził, że na posiedzeniach komisji radni opiniowali te projekty uchwał ciesząc się, że podwyżki te następują, natomiast późniejsze zestawienie poszczególnych tabel w poszczególnych jednostkach organizacyjnych nasuwa pewne wątpliwości natury formalnej. Radny poinformował, że przeanalizował poszczególne tabele a także tabele dotyczące pracowników Starostwa Powiatowego i zastanawiał się skąd wzięła się taka rozbieżność jeśli chodzi o wynagrodzenie w poszczególnych kategoriach. W X kategorii w Urzędzie Pracy jest to kwota 1137 – 1474 zł. W Zakładzie Technicznym 1700 - 2220 zł., w PDPS 1280 – 1630 a w Starostwie Powiatowym w X kategorii 910 – 1950 zł. Jeżeli pracownicy mają taką samą kategorię zaszeregowania w różnych zakładach a jednocześnie mają bardzo rozbieżne stawki wynagrodzenia zasadniczego a powoduje to, że na takim samym stanowisku pracy w Starostwie w X kategorii ktoś zarabia o połowę mniej pieniędzy. Więc może należy zastanowić się gdzie leży przyczyna tak znacznej rozbieżności w punktach i w płacy zasadniczej.
Starosta Jan Zalewski stwierdził, że kwoty w poszczególnych kategoriach są zróżnicowane i wartość jednego punktu jest zróżnicowana, jest to dobrze, bo nie musi być po równo , nawet w socjaliźmie nie było po równemu i teraz też nie będzie. Stanowisko może tak samo nazywać się w Starostwie i w jednostce organizacyjnej ale są różne zakresy zadań, chodzi tu o sprawy odpowiedzialności tak, że to zróżnicowanie jest i w innych jednostkach samorządu terytorialnego czy to powiatu czy gminy pewnie jest podobnie. Największe różnice są między Starostwem, jednostkami podległymi a Zakładem Technicznym Geodezji. Gospodarstwo Techniczne jest w pewnym sensie samofinansujące się, pracownicy pracują na przychody, biorą za to odpowiedzialność. Dobrze że to powstało bo ludzie którzy są tam zatrudnieni pracują, nie korzystają z tego geodeci funkcjonujący poza Starostwem, nie ma tam dotacji a są zaplanowane przychody i od tych przychodów będzie zależało ich wynagrodzenie, czy mogą mieć podwyżki czy też nie więc w pewnym sensie ryzykują i są zatrudnieni na pół etatu więc z podwyżki, która jest tu zaplanowana korzystają w 50% -tach.
Głos zabrał naczelnik Wydziału Geodezji Roman Łopaciuk, który poinformował, że chciałby podać kilka cyfr: w tym roku wydatki Zakładu Technicznego Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej wyniosły 176 tys. zł. , wpływy 249.600 zł. więc Zakład jest samowystarczalny a oprócz tego 50 tys. zł. przekazywane jest dla Starostwa. Naczelnik Roman Łopaciuk podkreślił, że nie zawsze wartości punktów przekładają się bezpośrednio na wynagrodzenia. Na podstawie danych otrzymanych od służb finansowych Starostwa oraz Gospodarstwa Pomocniczego obliczył faktyczne średnie wynagrodzenie brutto w Gospodarstwie Pomocniczym jak również w w Wydziale Geodezji, pracowników pracujących w Wydziale Geodezji na pół etatu i na pół etatu w Gospodarstwie Pomocniczym, oraz pracujących tylko na pół etatu w Wydziale Geodezji. Wchodzi w to również kadra kierownicza. W Wydziale Geodezji średnie wynagrodzenie brutto jest w wysokości 2.261 zł. , średnio brutto na jednego pracownika w Gospodarstwie Pomocniczym wychodzi 2.452 zł. więc nie jest to znacząca różnica.
Radny Krzysztof Andruszkiewicz zapytał, czy opinia NSZZ Solidarność wpłynęła już po terminie posiedzeń Komisji?
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że wpłynęła w dniu wczorajszym, była to odpowiedź na nasze zaproszenie na sesję, ani Zarząd Powiatu ani nikt inny, kto przygotowywał poszczególne projekty uchwał nie zgłaszał się po opinię do związków zawodowych ponieważ te projekty uchwał nie dotyczą bezpośrednio regulacji płacowych a ustalają pewne zasady. W dniu wczorajszym, czyli już po komisjach wpłynęła również opinia z drugiego związku. Przewodniczący Rady podkreślił, że sprawy te trzeba będzie uporządkować. Jeśli związki zawodowe chcą wypowiadać się na każdy temat nie należy od tego stronić i przesyłać materiały odpowiednio wcześnie aby materiały te mogły trafić na posiedzenia komisji. W obu pismach od związków zawodowych jest preambuła mówiąca, że “odpowiadając na wasze pismo dotyczące zaopiniowania” - Przewodniczący Rady podkreślił, że my nie kierowaliśmy tego do zaopiniowania, numer pisma BR. 0041-1/10/07 jest to zaproszenie na sesję. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz podkreślił, że na roboczo na pewno wszystko da się ustalić.
Głos zabrał Pan Michał Kruglicz Przewodniczący Rady Powiatowej OPZZ w Siemiatyczach, który poinformował, że opinia jego związku jest inna od opinii NSZZ Solidarność. Podzielamy wniosek pana radnego Żocha, zgadamy się że pułap zaszeregowania jest niski. Podzielamy to, że Starostwo wygospodarowało trochę środków i podnosi płace pracownikom. Cieszymy się, że będziemy uczestniczyć w komisjach, gdzie można będzie zgłosić pewne uwagi.
Przewodniczący Rady poinformował o przejściu do projektu uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Powiatowym Domu Pomocy Społecznej w Siemiatyczach. Przewodniczący Rady przypomniał, że również projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji, czy w związku z tym ktoś ma pytania lub potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?
Nikt z radnych nie zgłosił pytań do projektu uchwały, w związku z tym Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Powiatowym Domu Pomocy Społecznej w Siemiatyczach głosowało 17 radnych . Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr X/58/07 – w załączeniu do protokołu.
Kolejny projekt uchwały dotyczył zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym – Zakład Techniczny Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Siemiatyczach.
Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt ten był analizowany na posiedzeniach komisji, czy ktoś z radnych życzy sobie dodatkowych wyjaśnień?
Ponieważ nikt nie zgłosił uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym – Zakład Techniczny Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Siemiatyczach głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał sie od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr X/59/07 w załączeniu do protokołu.
Następny projekt uchwały dotyczył najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym – Zakład Techniczny Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Siemiatyczach.
Przewodniczący Rady przypomniał, że również projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?
Ponieważ radni nie zgłaszali uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym – Zakład Techniczny Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Siemiatyczach głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr X/60/07 w załączeniu do protokołu.
Kolejny projekt uchwały dotyczył zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach.
Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji czy potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?
Ponieważ radni nie zgłaszali uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr X/61/07 – w załączeniu do protokołu.
Następny projekt uchwały dotyczył najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach.
Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?
Ponieważ radni nie zgłaszali pytań do projektu Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr X/62/07 – w załączeniu do protokołu.
W tym miejscu Przewodniczący Rady ogłosił przerwę.
Następny projekt uchwały dotyczył rozpatrzenia skargi.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że dogłębne wyjaśnienia w tej sprawie przedstawiane były na posiedzeniach wszystkich komisji Rady. W tej chwili w związku z tym, że na sali obecna jest strona skarżąca, pani Barbara Kosk wpisała się na listę mówców. Przewodniczący Rady poinformował, że przed podjęciem uchwały udziela głosu pani Barbarze Kosk , jednocześnie poprosił o krótką i precyzyjną wypowiedź ponieważ par. 21 Statutu Powiatu mówi, że wypowiedź może trwać najwyżej 5 minut. Przewodniczący Rady poprosił o precyzyjne przedstawienie sprawy.
Głos zabrała Pani Barbara Kosk – wystąpienie w załączeniu do protokołu.
Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który złożył wyjaśnienie w sprawie – wystąpienie Starosty w załączeniu do protokołu.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że skarga wpłynęła do Rady Powiatu. Strona skarżąca w swoim wystąpieniu nie wniosła nowych okoliczności dotyczących tejże skargi.
Ponieważ Pani Barbara Kosk zgłosiła chęć zabrania głosu Przewodniczący Rady poinformował, że w ramach repliki wypowiedź może trwać maksymalnie 3 minuty.
Pani Barbara Kosk stwierdziła, że pan Starosta skupia się na tym, że cały czas żądamy od Starostwa wykonania rozgraniczenia na koszt Starostwa – jest to nieprawdą, nigdy nie występowaliśmy do Starostwa o rozgraniczenie. Wnosiliśmy tylko aby na mapie zasadniczej, która funkcjonuje przedstawić prawidłowy przebieg granicy zgodnie z mapą ewidencji gruntów. Mimo nie przeprowadzenia wyżej wymienionego rozgraniczenia na zlecenie Starostwa siemiatycka firma Malmar wykonała aktualizację mapy i nie zmieniła w pewnym stopniu przebieg granicy czyli to nie tylko aby zmienić przebieg granicy w formie rozgraniczenia.
Naczelnik Wydziału Geodezji Roman Łopaciuk poinformował że z uwagi na to, że na teren wsi Moczydły Dubiny brak jest jakichkolwiek danych geodezyjnych pozwalających na jednoznaczne odtworzenie i określenie znaków granicznych a tym samym przebiegu nieruchomości państwa Kosk, nie ma możliwości określenia położenia znaków granicznych i przebiegu granicy nieruchomości państwa Kosk z urzędu i na podstawie danych geodezyjnych znajdujących się w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Jedynym rozwiązaniem i ustaleniem tej granicy jest rozgraniczenie tej nieruchomości. Nie mamy żadnych danych geodezyjnych odnośnie jednoznacznego określenia położenia znaków granicznych jak również przebiegu nieruchomości Państwa Kosk.
Radny Krzysztof Andruszkiewicz stwierdził że jest prawdą, że jako radni zostaliśmy dość wnikliwie zapoznani ze stanowiskiem Starostwa na posiedzeniach komisji, również dzisiaj zostało przedstawione stanowisko strony skarżącej. Radny poinformował, że ma pytanie do strony skarżącej: czy Państwo skarżą również inne instytucje w związku z prowadzonym postępowaniem jak Nadzór Budowlany?
Pani Barbara Kosk poinformowała, że nie skarżą, są to postępowania prowadzone w sprawie samowoli budowlanej dokonanej przez sąsiada. Jest to inna sprawa.
Radny Krzysztof Andruszkiewicz zwracając się do naczelnika Wydziału Geodezji zapytał, jaka jest różnica między mapą ewidencyjną a zasadniczą i czy prawdą jest to, co mówi Pani Kosk, że aktualne zmiany dotyczące granic działki naniesiono na mapie ewidencyjnej a nie naniesio na mapie zasadniczej jeżeli tak, to kto za to odpowiada.
Pani Barbara Kosk podkreśliła, że mapa ewidencji gruntów jest prawidłowa, następują zmiany na mapie zasadniczej.
Naczelnik Roman Łopaciuk poinformował, że mapa ewidencyjna jest wykonana w skali 1:5000 natomiast mapa zasadnicza wykonywana jest w skali 1: 1000 i 1:500. Różni sie również treść obu map; mapa zasadnicza w swojej treści ma wszystkie obiekty budowlane naziemne, nadziemne i podziemne, natomiast mapa ewidencji gruntów zawiera w swojej treści przebieg granic nieruchomości. Mapa ewidencji gruntów została wykonana w latach 60-tych, została wykonana na podstawie odbitki skarbowej, która w swej treści nie zawiera żadnych miar, wykonanej na podstawie pomiarów scaleniowych z lat 20-tych ubiegłego stulecia.
Pani Barbara Kosk stwierdziła, że ponieważ Pan Naczelnik wyjaśnił czym różni się mapa zasadnicza od mapy ewidencji gruntów, chciałaby przytoczyć spis map Wojewódzkiego Inspektoratu Geodezyjnego: “granice działek wykazuje się na mapie zasadniczej na podstawie danych operatu ewidencji gruntów. Podstawą do sporządzenia mapy ewidencji gruntów była mapa z odbitki skarbowej a mapę zasadniczą przedstawia się na podstawie mapy ewidencji gruntów.
Ponieważ nikt z zebranych nie zgłaszał chęci zabrania głosu Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały i uznaniem skargi za niezasadną głosowało 11 radnych, 6 wstrzymało sie od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że skarga na Starostę powiatu Siemiatyckiego większością głosów uznana została za niezasadną. Uchwała Nr X/63/07 – w załączeniu do protokołu.
Kolejny projekt uchwały dotyczył przyjęcia rezygnacji członka Zarządu
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że jak wszyscy wiemy Pani radna Bożena Krzyżanowska wygrała konkurs i została powołana przez Zarząd Powiatu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w Siemiatyczach. Ponieważ ustawa o samorządzie powiatowym zawiera zakaz łączenia mandatu radnego z pełnieniem funkcji kierownika podległej jednostki organizacyjnej dlatego też Pani radna w dniu 12 listopada br. złożyła rezygnację z pełnienia funkcji członka Zarządu Powiatu, zrzekła się również mandatu radnej Powiatu Siemiatyckiego.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji członka Zarządu. Za podjęciem uchwały głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie.
Ostatni projekt uchwały dotyczył stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego. Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr X/65/07 – w załączeniu do protokołu.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz w imieniu Rady oraz Zarządu wręczył Pani Bożenie Krzyżanowskiej kwiaty oraz złożył serdeczne podziękowanie za aktywną pracę na forum Rady Powiatu Siemiatyckiego. Przewodniczący podkreślił, że osobiste zaangażowanie i konsekwencja w działaniu pani radnej w istotny sposób przyczyniały się do rozwiązania wielu problemów powiatu i jego mieszkańców. Jednocześnie Przewodniczący Rady życzył wielu sukcesów w życiu osobistym oraz powodzenia w realizacji wszelkich planów i zamierzeń a przede wszystkim satysfakcji z pracy na stanowisku dyrektora Zespołu Szkół w Siemiatyczach.
Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który w imieniu Zarządu Powiatu Siemiatyckiego złożył serdecznie podziękowanie, jednocześnie podkreślił, że koleżanka Bożena była aktywnym członkiem Zarządu Powiatu, wnosiła swoją wiedzę, zaangażowanie w jakość pracy Zarządu. Starosta serdecznie podziękował za współpracę i życzył powodzenia na nowej drodze w karierze zawodowej oraz wszystkiego najlepszego w życiu osobistym.
Pani Bożena Krzyżanowska stwierdziła, że jej praca w Radzie Powiatu to 5 lat – 4 lata poprzedniej kadencji i rok obecnej kadencji. Pani Krzyżanowska podkreśliła, że była to dla niej bardzo trudna decyzja jednak uważa, że podjęła słuszną, dobrą decyzję, jest zadowolona z objętej funkcji i ma nadzieję, że funkcja ta pozwoli na wykorzystanie wielu doświadczeń, które zdobyła w pracy w Radzie Powiatu i wcześniej w Radzie Miasta. Pani Bożena Krzyżanowska stwierdziła, że ponieważ radną była 9 lat trudno rozstać się z tą pracą jednak w życiu człowiek powinien szukać nowych zadań , nowych wyzwań. Pani Krzyżanowska podkreśliła, że to nie koniec jej pracy społecznej. Tak, jak angażowała się zawsze w wiele działań i organizacji społecznych te zadania nadal będzie pełniła. Pani Bożena Krzyżanowska serdecznie podziękowała za współpracę i życzyła radnym samych dobrych, słusznych decyzji, decyzji które będą służyły rozwojowi naszego powiatu a jeżeli powiat będzie się rozwijał to ludzie tu mieszkający będą mogli rozwijać swoją działalność swoją pracę, będą mogli realizować swoje plany. Pani Bożena Krzyżanowska życzyła radnym wielu sukcesów, wielu dobrych decyzji i podziękowała za wspólną pracę jednocześnie podkreśliła, że na pewno będzie uczestniczyła w sesjach Rady i służy ewentualną radą i pomocą, liczy również na dobą współpracę Rady z Zespołem Szkół.
Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że tekst stanowiska został radnym dostarczony przed sesją. O przybliżenie tej sprawy Przewodniczący Rady poprosił Starostę Jana Zalewskiego.
Starosta Jan Zalewski stwierdził, że sprawa jest znana z mediów, dyskutują o tym posłowie. Starosta poinformował, że dowiedział się o tym od Przewodniczącego Związku Plantatorów Buraka Cukrowego – Pana Karola Tylendy i w porozumieniu z Przewodniczącym Sejmiku Panem Mieczysławem Bagińskim bo Sejmik również będzie podejmował taką uchwałę, Starosta poinformował, że postanowił wnieść do porządku obrad stanowisko, które zostało przygotowane przez Wydział Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska. Stanowisko przesłane zostanie do Ministra Rolnictwa, Ministra Skarbu Państwa, Rejonowego Związku Plantatorów Buraka Cukrowego Likwidacja cukrowni może spowodować wygaszenie uprawy buraka cukrowego na Podlasiu. O innych formach będziemy jeszcze rozmawiać, dyskutować. Plantatorzy, Izby Rolnicze i inne środowiska na pewno również włączą się w obronę tej cukrowni.
Przewodniczący Rady zapytał, czy treść zaproponowanego stanowiska dotyczącego likwidacji cukrowni w Łapach jest akceptowana przez państwa radnych, czy są uwagi bądź propozycje w tej sprawie?
Radny Krzysztof Andruszkiewicz zaproponował, aby rozszerzyć listę adresatów stanowiska, aby było to nie tylko Ministerstwo Skarbu ale również związki zawodowe działające w cukrowni Łapy jak również Zarząd, Rada Nadzorcza. Ponieważ mamy doświadczenia odnośnie restrukturyzacji przedsiębiorstw, chodzi o obecny zakład Oerlemans, kiedy groziła mu likwidacja, dlatego też radny zaapelował aby w obronie traconych miejsc pracy oraz traconych korzyści w postaci możliwości sprzedaży płodów rolnych abyśmy włączyli się również w ewentualne akcje obronne typu pikiety, abyśmy byli aktywni a nie pasywni.
Przewodniczący Rady podkreślił, że jeżeli przyjmiemy stanowisko przeciwko likwidacji będziemy włączać się również w inne działania w innych formach, dotyczące utrzymania cukrowni Łapy bo jest to bardzo ważny i strategiczny zakład.
Ponieważ radni nie zgłaszali chęci zabrania głosu w dyskusji Przewodniczący Rady poddał stanowisko pod głosowanie. Za przyjęciem stanowiska Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie działań podjętych przez Krajową Spółkę Cukrową odnośnie likwidacji cukrowni w Łapach głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że stanowisko przyjęte zostało jednogłośnie. Stanowisko w załączeniu do protokołu.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że państwo radni otrzymali stanowisko jako projekt na swoje stanowiska pracy przed rozpoczęciem sesji mogli więc zapoznać się z jego treścią. Sprawa możliwości pomocy dla Szkoły Muzycznej była dogłębnie analizowana na posiedzeniu Komisji Oświaty słusznie uznano, że sprawę tę warto byłoby poprzeć stanowiskiem Rady Powiatu Siemiatyckiego aby wspomóc starania zarówno Pani Dyrektor Szkoły Muzycznej jak i innych osób w sprawie utworzenia tej szkoły jako państwowej.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem czy są uwagi do stanowiska w przedstawionej formie?
Nikt z radnych nie zgłosił pytań i uwag do stanowiska.
Za przyjęciem stanowiska Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie utworzenia Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Siemiatyczach głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że stanowisko przyjęte zostało jednogłośnie. Stanowisko w sprawie utworzenia Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Siemiatyczach – w załączeniu do protokołu.
Starosta Jan Zalewski poinformował, że zanotował 9 interpelacji, udzieli na nie odpowiedzi korzystając z pomocy kierowników jednostek organizacyjnych oraz naczelników wydziałów.
Pierwsza interpelacja dotyczyła SP ZOZ – Starosta poinformował, że w dniu dzisiejszym Pan Dyrektor jest w Białymstoku , gdzie negocjuje kontrakty na przyszły rok. Starosta poinformował, że jest w kontakcie telefonicznym z dyrektorem Mirosławem Leśkowiczem. Jeżeli chodzi o dochody ze sprzedaży majątku zostały one przeznaczone na spłatę kredytu w BGK, część środków przeznaczona została na tworzenie pracowni mikrobiologicznej.
Jeżeli chodzi o koniec roku przewiduje się zobowiązania ogólne we wszystkich obszarach w wysokości około 3 mln zł. natomiast jeżeli chodzi o różnicę z realizacji planu finansowego przewidywana jest różnica na plus w wysokości około 0,5 mln zł. Jaki będzie budżet na 2008 rok będzie to zależało od tego jak uda się wynegocjować kontrakty, na dziś w części obszarów podpisane są protokoły negocjacyjne. Dyrektor przewiduje że do połowy lutego będą podpisane wszystkie kontrakty. Pocieszające jest to, chociaż niewielka jest różnica bo za tak zwany punkt stawka w wynosiła 9,70 przez NFZ jest proponowana 10,30 wynika to z algorytmu. Starosta poinformował, że wczoraj gościł u siebie Wiceprezesa Narodowego Funduszu Zdrowia Pana Dariusza Wasilewskiego, rozmowa dotyczyła różnych spraw, trzeba tu lobbować aby zmienić algorytm tak, aby nie było różnic pomiędzy poszczególnymi województwami co ma przełożenie praktyczne. Doświadczyliśmy tego, że szpital w Łosicach, gdzie sytuacja finansowa jest dużo gorsza niż w naszym szpitalu a płacą dużo więcej bo mają więcej przychodów jeśli chodzi o procedury, wynika to z punktów.
Jeżeli chodzi o 48-godzinny czas pracy i powrót lekarzy z Łosic dyrektor SP ZOZ przekazał informację, że trwają negocjacje, rozmowy ale na pewno 48-godzinny tydzień pracy jest to problem, zobaczymy jak to będzie, może będą wprowadzone rozwiązania systemowe.
Kolejna interpelacja dotyczyła remontów dróg, jeżeli chodzi o Siemiatycze i ul. Wysoką w piątek o godz. 1000 odbędzie się spotkanie z burmistrzem Radomskim , mamy podpisać porozumienia na ulice Wysoką, Kilińskiego i Drohiczyńską, określimy tam współfinansowanie i harmonogram.
O odpowiedź na interpelację dotyczącą PDPS Starosta Jan Zalewski poprosił Wicestarostę Mikołaja Mantura.
Wicestarosta Mikołaj Mantur poinformował, że budynek PDPS został odebrany, protokół odbioru został podpisany w dniu 15 listopada. Są drobne usterki, które są usuwane, niemniej jednak pan dyrektor Bąk dokonuje wyposażenia budynku PDPS. Zasadniczy problem dotyczy gazu: sieć gazowa przebiega po części w drodze miejskiej a niestety po części wchodzi w drogę krajową ul. 11 Listopada i na ten odcinek pozwolenie na użytkowanie wydaje Wojewoda. Pewne terminy nie z naszej winy zostały przesunięte i decyzja o odkręceniu kurka nastąpi w piątek, najpóźniej w poniedziałek. Prace przygotowawcze do przeprowadzki są prowadzone, jesteśmy przekonani, że około 10 grudnia będzie można przymierzać się do przemieszczania pensjonariuszy, aby zadomowili się w nowym miejscu przed świętami.
Jeżeli chodzi o zapytanie dotyczące konkursu fotograficznego Starosta Jan Zalewski poinformował, że ostatnio nie ogłaszaliśmy konkursu fotograficznego , konkurs ogłaszał burmistrz Drohiczyna w ramach projektu “Tygiel doliny Bugu” . My realizowaliśmy plener fotograficzny “Przyroda kultura ludzie, ocalić od zapomnienia” realizowany w ramach INTERREG , projekt ten został już zakończony i rozliczony.
Jeżeli chodzi o drogi Starosta Jan Zalewski poinformował, że przyjęty został plan zimowego utrzymania dróg, jest zapisana określona kwota w budżecie na te działania.
Jeżeli chodzi o ograniczenia drogowe nie jest dobrze ponieważ RPO na lata 2007 – 2013 został niedawno podpisany przez Komisję Europejską i tak się stało, że drogi powiatowe nie znalazły się w osi priorytetowej “Regionalna infrastruktura transoprtowa, tylko w lokalnej infrastrukturze transportowej mimo, że w ramach tzw. konsultacji społecznej zabiegaliśmy o to, było również przyjęte stanowisko Konwentu Starostów Województwa Podlaskiego ale niestety, Zarząd Województwa Podlaskiego tego nie uwzględnił a więc razem z drogami gminnymi, miasta i powiatowymi będziemy w lokalnej infrastrukturze transportowej a oznacza to, że na nasze drogi niestety będzie mniej środków. Zostały niestety docenione drogi wojewódzkie i miasta: Łomża, Suwałki, Białystok.
Głos zabrał dyrektor PZD Henryk Czmut, który poinformował, że było również pytanie dotyczące inwestycji drogowych w ramach ściany wschodniej. Oglądając ostatnio mapy dróg uwzględniające ścianę wschodnią niestety, część środkowa ściany wschodniej, w tym nasz obszar, został całkowicie pominięty jeśli chodzi o inwestycje, są one zlokalizowane głównie w obszarze Białystok – Suwałki – Augustów oraz Lublin – Rzeszów – region południowy. Ma to pewien związek z projektem Euro 2012 gdyż jest to obszar, po którym będzie przebiegał transport na Ukrainę.
W nawiązaniu do pytania dotyczącego zimowego utrzymania dyrektor Henryk Czmut poinformował, że zimowe utrzymanie w sezonie 2007 – 2008 jak zresztą w poprzednich latach będzie realizowane w całości przez pracowników Powiatowego Zarządu Dróg , jest to 4 – 5 osób, które będą dyżurowały w siedzibie PZD na Wesce, dyżury są prowadzone w godzinach od 400 do 1200 w sytuacji ustabilizowanych warunków pogodowych podczas pogarszających sie warunków pogodowych kiedy mogą zajść poważne sytuacje na drogach dyżury są przedłużane do godz. 2000 ,w sytuacji nieprzejezdności, która również może wystąpić, wprowadzamy dyżury całodobowe. Jeżeli chodzi o ilość sprzętu to w wyniku przeprowadzonych przetargów zgłoszonych zostało 25 jednostek sprzętowych w zakresie odśnieżania oraz 3 jednostki zwalczania gołoledzi: piaskarka oraz dwie solarki. Jeżeli chodzi o pługi to posiadamy w tej chwili podpisane umowy z kilkunastoma podmiotami na następujący sprzęt: 5 kamazów 1 jelcz, 1 liaz 2 iveco, 4 równarki, 4 spycharki, 6 ciągników o różnej wydajności, oraz dodatkowo 1 pług wirnikowy uruchamiany w przypadku skrajnej nieprzejezdności. Sprzęt jest zlokalizowany w kilku gminach, jest to związane z tym, aby była możliwość jak najszybszej interwencji na obszarze poszczególnych gmin, to pozwala utrzymywać w sytuacjach skrajnych w miarę przyzwoitą przejezdność. W zakresie zwalczania śliskości objęte są tym programem prac jedynie odcinki dróg o dużych spadkach, jest to związane z brakiem możliwości podjazdu w sytuacjach kiedy występuje zlodowacenie lub świeży opad śniegu. Programem posypywania objętych jest 26 km dróg. Jeśli chodzi o pozostałe drogi, które nie znalazły się w planie posypywania ma to bezpośredni związek z ilością środków, które należy posiadać aby posypywaniem objąć większą ilość dróg. Ten program pozwala przy średniej zimie wydatkować środki w wysokości 200 – 250 tys. zł. co jest granicą na która stać Powiatowy Zarząd Dróg w sytuacji środków przyznawanych przez Radę Powiatu. Kiedyś próbowaliśmy obliczyć jakie byłyby koszty gdybyśmy próbowali podwyższyć standard zimowego utrzymania jaki występuje na drogach krajowych to ilość środków musiałaby być wyższa od budżetu powiatu, który jest przeznaczany na drogi w ogóle, łącznie z pracownikami jak też z inwestycjami. Jest to więc optymalna ilość do posiadanej ilości środków.
Starosta Jan Zalewski przypomniał, że kolejna interpelacja dotyczyła certyfikatu ISO . Mamy tu pewne zamierzenia, o których poinformuje Sekretarz Powiatu.
Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak poinformował, że Starostwo jest zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ISO9000. Podjęte zostały pewne działania, między innymi Starosta zorganizował spotkanie z przedstawicielem firmy, która przeprowadza certyfikację a przedstawicielami urzędów gmin z terenu powiatu. Niestety, gminy na dziś nie są tym zainteresowane, czekają do czasu kiedy my wprowadzimy. My z kolei nie spieszymy sie z wprowadzeniem ISO z tego względu, że dotarły do nas informacje że być może w przyszłym roku pieniądze, które musimy wydać na certyfikację urzędu będą mogły być zwrócone z Unii Europejskiej, na razie programu tego jeszcze nie ma. Póki co prowadzimy rozmowy z dwoma firmami. Jedna jest to firma z Gdyni, różni się od firmy, która jest z Białegostoku tym, że przeprowadza cały proces certyfikacji urzędu a inna komórka tej firmy nadaje certyfikat, natomiast firma białostocka tylko przeprowadza cały proces certyfikacji natomiast nie ma uprawnień do nadawania certyfikatu. Koszty w zależności od ilości pracowników są wysokie, sięgają kwoty kilkudziesięciu tysięcy złotych dlatego nie śpieszymy się. Natomiast Starostwa Powiatowe w Bielsku Podlaskim i Hajnówce przeprowadziły już certyfikację, trzeba będzie zapytać, co im to dało. Generalnie proces certyfikacji ma na celu poprawienie obsługi interesantów. Aby przeprowadzić certyfikację trzeba stworzyć na dole biuro podawcze przeprowadzić cały proces elektronicznego obiegu dokumentów. Jesteśmy zainteresowani ale nie działamy zbyt szybko bo chcemy uzyskać trochę pieniędzy z Unii.
Odpowiadając na ostatnią interpelację , dotycząca liczby mieszkań przy ul. Szpitalnej Starosta Jan Zalewski poinformował, że do sprzedaży pozostało 7 mieszkań, na jedno jest podanie, jeżeli osoba ta dokona zakupu pozostanie 6 mieszkań.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy osoby składające interpelacje są zadowolone z udzielonych odpowiedzi?
Radny Krzyszof Andruszkiewicz poinformował, że tak.
Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przedstawił korespondencję, która wpłynęła do Biura Rady Powiatu w okresie między sesjami:
– wpłynęło pismo od radnego Gminy Nurzec Stacja Pana Jana Raczyńskiego dotyczące ograniczenia prędkości w miejscowości Kajanka. Pismo według właściwości przekazane zostało do Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku,
– do Rady wpłynęło również wystąpienie pokontrolne z kontroli przeprowadzonej w 2007 roku w SP ZOZ. Jak w każdym wystąpieniu znajdują się pewne usterki, przekazaliśmy to do Zarządu Powiatu w celu pilotowania tej sprawy
– wpłynęło również pismo dotyczące drogi Nr 1759 Tołwin – Kajanka, wcześniej również prowadzona była korespondencja w tej sprawie, Zarząd jak i dyrektor Henryk Czmut jest doskonale w tym rozeznany. Wszyscy doskonale orientujemy się o co chodzi, chodzi o wykonanie nawierzchni bitumicznej na tej drodze.
Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że chciałby złożył wniosek dotyczący radykalnego okrojenia planowanych inwestycji drogowych w naszym regionie – na terenie województwa podlaskiego. Czas płynie, regionalne plany operacyjne są zatwierdzane z mniejszym lub większym uwzględnieniem wniosków płynących z danego regionu. Radny Krzysztof Andruszkiewicz wyraził opinię, że przed nami zaistnieje obowiązek zajęcia stanowiska w tej sprawie. Radny zgłosił wniosek formalny do pana Starosty aby podjął działania aktywizujące w przedmiocie bardziej skutecznego lobbowania na rzecz rozwoju infrastruktury drogowej na terenie Powiatu Siemiatyckiego z wykorzystaniem wszelkich możliwych środków i możliwości, radny poinformował, że ma tu na myśli wójtów, burmistrzów.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad dzisiejszej sesji Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz podziękował zebranym za przybycie i zamykam obrady
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Metryka strony