Sesja_Nr_XIX

Protokół Nr XIX/09

z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 27 maja 2009r.

 

w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach i trwała od godz. 1200 do godz. 1345.

 

W sesji uczestniczyło 15 radnych według załączonej listy obecności. Nieobecni byli radni: Ryszard Pierlejewski i Janusz Żoch .

 

W sesji uczestniczyli kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu i administracja Starostwa według załączonej listy obecności oraz przedstawiciele związków zawodowych i mediów.

 

W sesji uczestniczyli również:

  1. Jerzy Woźniak – Sekretarz Powiatu

  2. Walentyna Kwiatkowska – Skarbnik Powiatu

 

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu Siemiatyckiego – Bogusław Zduniewicz.

 

P – kt 1.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz otwierając XIX sesję III kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego serdecznie powitał radnych, Starostę, członków Zarządu, przedstawicieli instytucji działających na terenie powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, naczelników Wydziałów , przedstawicieli mediów oraz związków zawodowych.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że mamy dziś 27 maja 2009 roku, dzień ten ustawowo wyznacza poważne święto - Dzień Samorządowca, dzień pracowników samorządowych. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz w imieniu własnym oraz Rady Powiatu złożył najserdeczniejsze życzenia wszystkim pracownikom Starostwa Powiatowego, pracownikom samorządowym w ogóle, również nam czyli Wysokiej Radzie, niedawno obchodziliśmy 10-lecie Samorządu Powiatowego jako nowej struktury. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz życzył jak najmniej zmartwień, kłopotów, samych sukcesów w trudnej pracy samorządowej, radości z wykonywanych zadań i aby dobrze służyło to dla mieszkańców naszego powiatu, dla wszystkich nas.

 

Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który poinformował, że w imieniu własnym oraz Zarządu chciałby złożyć serdeczne życzenia z okazji Dnia Samorządowca, dzisiaj ustawowo wypada dzień wszystkich samorządowców szczebla gminnego, powiatowego, miejskiego i wojewódzkiego. Starosta podziękował za roczną współpracę na rzecz naszego samorządu, naszych mieszkańców. W tym roku powiaty obchodzą 10-lecie, w różnych powiatach w różnym czasie odbywają się uroczystości, my obchodziliśmy tą uroczystość wraz ze spotkaniem opłatkowo – noworocznym, inne powiaty kontynuują, dziś odbywa się uroczystość 10-lecia w Powiecie Wysokomazowieckim. Starosta Jan Zalewski poinformował, że chciałby przekazać życzenia, które zostały do nas nadesłane. Pierwsze życzenia przesłane zostały przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej : „... Z okazji dzisiejszego święta, święta samorządu, święta samorządowców pragnę podziękować Państwu za dotychczasowy trud i życzyć niesłabnącego zapału i wytrwałości w tej niezmiernie ważnej i odpowiedzialnej pracy, powodzenia w realizacji zamierzeń oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym”. Starosta Jan Zalewski poinformował, że jutro będzie uczestniczył na zaproszenie Prezydenta w obchodach Dnia Samorządu Terytorialnego w Warszawie w Pałacu Prezydenckim, Kancelaria Prezydenta poinformowała, że ma otrzymać medal Zasłużony Starosta 10-lecia. Życzenia przesłali również Wojewoda i Wicewojewoda Podlaski. Otrzymaliśmy również życzenia od komendanta straży pożarnej, już starszego brygadiera ponieważ nasz komendant otrzymał trzecią gwiazdkę w poniedziałek, na święcie wojewódzkim w Zambrowie . Serdecznie mu gratulujemy i dziękujemy za życzenia.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że porządek obrad Państwo radni otrzymali wraz z zaproszeniami na dzisiejszą sesję, czy w sprawie porządku ktoś zechce zabrać głos? Przewodniczący Rady poinformował, że Pan Jerzy Kozłowski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny prosi o zamianę kolejności pkt 5 i pkt 6, Przewodniczący wyraził opinię, że Rada przychyli się do tej prośby ponieważ nie zmienia to meritum sprawy

Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który wniósł pod obrady sesji jeszcze jeden projekt uchwały: po pkt 8 jako pkt 9, będzie to projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Skarga złożona została przez jedną z mieszkanek naszego powiatu do Wojewody, który odesłał skargę do nas. Skarga wpłynęła przed posiedzeniem drugiej komisji uznaliśmy więc że należy skargę rozpatrzyć na najbliższej sesji.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że jest propozycja pana Starosty uzupełnienia porządku obrad o projekt uchwały dotyczący rozpatrzenia skargi. Przewodniczący zaproponował, aby projektu tego nie wprowadzać jako pkt 8 a rozszerzyć pkt 7 porządku obrad o podpunkt g.

Ponieważ inne uwagi do proponowanego porządku obrad nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał pod głosowanie porządek obrad z uwzględnieniem zmian..

Za przyjęciem porządku obrad z uwzględnieniem zmiany polegającej na zamianie kolejności pkt 5 i pkt 6 oraz dodaniu w pkt 7 podp g – uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad z uwzględnieniem zaproponowanych zmian przyjęty został jednogłośnie.

 

Porządek obrad XIX sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego:

  1. Otwarcie obrad

  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

  3. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami

  4. Interpelacje i zapytania radnych

  5. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu siemiatyckiego za rok

2008

6. Sytuacja finansowo – gospodarcza oraz perspektywy funkcjonowania SP ZOZ

w Siemiatyczach

7. Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ zmian w budżecie powiatu na 2009r.

b/ zaciągnięcia kredytu w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym

środkami, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych

c/ zmieniająca uchwałę w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na

dofinansowanie zadania „Budowa oczyszczalni ścieków w Zespole Szkół

Rolniczych w Ostrożanach”

d/ wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości

e/ zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach

f/ zgłoszenia kandydata do składu Powiatowej Rady Zatrudnienia

g/ rozpatrzenia skargi

8. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

9. Sprawy różne, wolne wnioski i oświadczenia radnych

10. Zamknięcie obrad

 

P – kt 2.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z radnych chciałby wnieść uwagi do protokołu z poprzedniej sesji?

Nikt z radnych nie zgłosił uwag do protokołu.

Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.

 

P – kt 3.

Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który złożył sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

W uzupełnieniu informacji dotyczącej realizacji uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na dofinansowanie budowy oczyszczalni ścieków w Ostrożanach Starosta Jan Zalewski poinformował, że przetarg wygrała firma z Gdańska, w dniu wczorajszym został przekazany plac budowy, dziennik budowy i inwestycja w sensie fizycznej budowy rozpocznie się w przyszłym tygodniu.

W rozszerzeniu informacji dotyczącej realizacji projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na samodzielne zaciągnięcie zobowiązania finansowego Starosta Jan Zalewski poinformował, że przetarg został rozstrzygnięty, wygrało konsorcjum złożone z trzech firm: Maksbud Bielsk Podlaski, PDM Siemiatycze i PDM Węgrów. Została już podpisana umowa, większość prac na tych drogach będzie wykonana w tym roku, końcówka w roku następnym.

 

Starosta Jan Zalewski poinformował, że Zarząd Powiatu wystosował pismo do Zarządu Województwa w sprawie modernizacji przebudowy drogi wojewódzkiej Siemiatycze – Ciechanowiec – Czyżew. Wystąpiliśmy o wsparcie w przedmiotowej sprawie do gmin leżących przy tej drodze a więc do Burmistrza Miasta do Wójta Gminy Siemiatycze do Burmistrza Drohiczyna do Wójta Gminy Grodzisk do Wójta Gminy Perlejewo, wójtowie udzielili wsparcia w tej sprawie.

 

Pytania do sprawozdania Starosty nie zostały zgłoszone.

 

P – kt 4.

 

Interpelacje i zapytania nie zostały zgłoszone.

 

 

P – kt 5.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że państwo radni otrzymali pisemną informację o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu siemiatyckiego za rok 2008, na dzisiejszej sesji gościmy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siemiatyczach Pana Jerzego Kozłowskiego , czy ze strony państwa radny są pytania lub potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia do przedłożonego sprawozdania?

 

Radni nie zgłosili pytań do przedłożonego sprawozdania.

 

Głos zabrał Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Siemiatyczach JerzyAndrzej Kozłowski, który stwierdził, że jest chyba jeden problem, który wszystkich interesuje, jest to problem tzw. „świńskiej grypy”, która pojawiła się na świecie. Do tej pory mieliśmy w Polsce 3 potwierdzone przypadki tej choroby. Pierwszy przypadek była to osoba, która przyjechała ze Stanów Zjednoczonych, przypadek ten dotyczył również województwa podlaskiego ponieważ samolotem, którym leciała ta osoba leciało 23 osoby, które zamieszkują w województwie podlaskim. Na szczęście nasz powiat został ominięty bo tylko 3 powiaty nie miały ludzi, którzy mieli kontakt z osobą zarażoną. W tej chwili sytuacja jest stabilna. Przed kilkoma dniami pojawił się kolejny przypadek, chory jest hospitalizowany. Wszystkie przypadki miały łagodny przebieg. Inspektor Jerzy Kozłowski podkreślił, że służby sanitarne w Polsce jak i u nas są odpowiednio przygotowane na tego typu zdarzenia, mają odpowiedni sprzęt.

Inspektor Jerzy Kozłowski odnosząc się do przedłożonego Radzie sprawozdania poinformował, że na terenie naszego powiatu zmniejsza się liczba obiektów o złym stanie sanitarnym, w 2008 roku było ich mniej niż w poprzednich latach. Zwiększyła się liczba zachorowań na choroby zakaźne, nie jest to duży wzrost ale wygląda na to, że jest to związane z szerszą informacją jaką otrzymuje Stacja ponieważ wszystkie przypadki powinny być do stacji zgłaszane, poprzednio różnie z tym bywało. Inspektor Jerzy Kozłowski stwierdził, że w sumie w naszym powiecie nie jest źle , w tej chwili jest całkiem dobrze.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Rada Powiatu przyjmuje informację o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Siemiatyckiego za rok 2008.

 

P – kt 6.

 

Głos zabrał dyrektor SP ZOZ w Siemiatyczach Robert Maksimiuk, który poinformował, że chciały rozpocząć od przedstawienia zmian jakie nastąpiły w sposobie finansowania służby zdrowia w roku 2009 , zmienił się sposób finansowania leczenia szpitalnego. Wcześniej był to tzw. punkt i drugie źródło czyli z tytułu ustawy z dnia 22 lipca 2006r., o podwyżce wynagrodzeń dla pracowników służby zdrowia, były tu dwa źródła finansowania. Od roku 2009 finansowanie z tytułu tej ustawy nie funkcjonuje , wzrosła cena punktu z 48 do 51 zł ale nie rekompensuje to utraty drugiego źródła finansowania. Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że z jego wyliczeń wynika, że z drugim źródłem finansowania przy założeniu, że wykonujemy taką samą liczbę punktów jak w ubiegłym roku, cena punktu powinna wynosić 54,24 zł. Narodowy Fundusz Zdrowia obciął nam cenę punktu i w związku z tym wszystkie Zakłady Opieki Zdrowotnej w Polsce zaczęły ponosić straty. Straty te można byłoby zrekompensować bo zapotrzebowanie na leczenie wszędzie jest duże, społeczeństwo się starzeje i w związku z tym większe są potrzeby w tym zakresie. Wychodząc z założenia że faktycznie, zapotrzebowanie jest większe nastawiliśmy się na to, że będą większe nadwykonania i nie będziemy ustawiać pacjentów w kolejki, będziemy wychodzić naprzeciw potrzebom pacjentów. Okazało się, że po 4 miesiącach mamy spore nadwykonania – wychodziliśmy naprzeciw pacjentowi, nie ustawialiśmy nikogo w kolejkach ale co zrobił Fundusz? Na dzień dzisiejszy NFZ mówi, że nie będzie płacić za nadwykonania a na dzień 30 kwietnia mamy nadwykonań na kwotę 1.200 tys. zł., nie jesteśmy jedynym szpitalem, który ma nadwykonania. Zrobienie nadwykonań spowodowało, że ponieśliśmy pewne koszty, koszty które uważamy że zrekompensują się kiedy Fundusz zapłaci nam nadwykonania. Z drugiej strony wychodziliśmy naprzeciw pacjentom, uważaliśmy, że nie należy ustawiać pacjentów w kolejkach tylko leczyć, od tego jesteśmy żeby leczyć wszystkich pacjentów naszego powiatu. Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że chciałby procentowo przedstawić, w którym oddziale nadwykonań jest najwięcej. Jeżeli chodzi o oddziały szpitalne to procentowa wysokość wykonania w stosunku do limitu na 4 miesiące wynosi 108,5%.

  • Oddział Chirurgiczny – 140,43%

  • Oddział Pediatryczny – 190,06%

  • Oddział Położniczo – Ginekologiczny – są dwa poziomy referencyjne, w jednym jest 90% wykonania w drugim 122% wykonania.

 

Sumując to na szpitalu mamy średnio 126% nadwykonań. Oznacza to tylko jedno – o ile w poradniach specjalistycznych można w pewien sposób ustawić kolejki o tyle w leczeniu szpitalnym czegoś takiego nie da się zrobić, nie da się ustawić kolejki na karetkę, nie da się ustawić kolejki do przyjęć do szpitala. Jeżeli chodzi o ambulatoryjną opiekę specjalistyczną czyli o poradnie specjalistyczne jest 5 poradni, w których występują nadwykonania, jest to poradnia gruźlicy i chorób płuc, gdzie jest spore nadwykonanie oraz poradnie: okulistyczna, laryngologiczna, chirurgiczna i urazowo – ortopedyczna. Jak nie przyjąć pacjenta w poradni chirurgicznej? Czy ma chodzić ze złamaniem przez dzień, dwa dlatego, że nie mamy limitu? Mamy również nadwykonania w rehabilitacji leczniczej . Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że jeżeli zwleka się z rehabilitacją może okazać się, że nie ma już kogo i czego rehabilitować. Nadwykonania te wynoszą 153,7% przy sytuacji że dla osób, które natychmiast potrzebują pomocy czas oczekiwania wynosi do 2 tygodni a normalnie około 2 miesięcy. Dyrektor Robert Maksimiuk podkreślił, że przeważnie nadwykonania są w takich poradniach, w których nie można czekać z udzieleniem pomocy. Owszem w niektórych poradniach można ustalić kolejki ale w leczeniu szpitalnym czy w poradniach urazowych trudno wyobrazić sobie jak można w takiej poradni ustawić pacjenta w kolejce do zabiegu?

Jeżeli chodzi o inwestycje, jakie w ostatnim czasie zostały przeprowadzone w szpitalu, w tej chwili już został zamontowany nowy zestaw do endoskopii, w dniu dzisiejszym dostarczony został nowy aparat RTG, który będzie montowany. Przeprowadzony został remont pracowni więc w połowie czerwca oddana będzie do użytku nowa pracownia RTG. Koszt tego remontu i pozyskania aparatury RTG dofinansowany w 90% z funduszy europejskich to 1.138 tys. zł. My jako SP ZOZ wnosimy wkład własny w wysokości 10% tej kwoty czyli113 tys. zł.

W tym czasie składaliśmy jeszcze kilka innych wniosków o finansowanie z funduszy unijnych: w ubiegłym roku składaliśmy wniosek na zakup karetki do przewozu, transportu z naszego szpitala do szpitala o wyższej referencyjności. Wniosek został odrzucony z jednego prozaicznego powodu: było wymagane, aby mieć zawartą umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia na transport sanitarny, my takiej umowy nie mieliśmy bo nie mogliśmy mieć ze względu na to, że nie mamy pojazdu. Mieliśmy promesę z Narodowego Funduszu Zdrowia obiecującą że jeżeli pojazd taki będziemy mieli taka umowa zostanie z nami podpisana. Mimo to wniosek został odrzucony.

W ubiegłym roku, pod koniec roku składaliśmy wniosek na informatyzację szpitala, jest to wniosek złożony do MSWiA, wniosek opiewał na kwotę 2.600 tys. zł. w tej chwili wniosek przeszedł pomyślnie pierwszą ocenę formalną, pozostała ocena merytoryczna.

Jeżeli chodzi o najbliższe wnioski, które chcielibyśmy aplikować i potrzeby, są dwie: jest to termomodernizacja budynku, w którym mieści się Zakład Opiekuńczo Leczniczy, sterylizacja, administracja i blok żywienia. Tutaj jest możliwość, w czerwcu ma być ogłoszony z RPO nabór wniosków, wniosek taki przygotowujemy i będziemy starali się go składać. Inną pilną inwestycją jest remont bloku żywienia, niestety na dzień dzisiejszy nie ma możliwości ubiegania się o dofinansowanie na remont bloku żywienia. Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że wykonał analizę kosztów działalności kuchni, koszty te dotyczyły dwóch spraw: działalność kuchni za rok 2007-2008 w porównaniu do propozycji firmy cateringowej. Żadna firma z naszego terenu nie jest zainteresowana cateringiem usług dla szpitala. Jest to firma zewnętrzna, która obsługuje szpital w Siedlcach, złożyła 4 warianty propozycji – dyrektor Maksimiuk poinformował, że przedstawiał to na posiedzeniu Zarządu jakie są warianty . Zgodnie z analizą kosztów cały remont bloku żywienia kosztowałby około 1 mln zł. , jest to zarówno remont powierzchni, wymiana okien, modernizacja pomieszczeń jak i zakup wyposażenia. Remont bloku żywienia jest bardzo, bardzo potrzebny, bez tego kuchnia nie będzie funkcjonowała. Koszt zwrotu 1 mln zł. w zależności od wariantu, który firma przedstawiła waha się od 1,5 roku do 4 lat. Nakłady 1 mln zł. w porównaniu do cen, które przedstawiła firma zwróciłyby się w okresie od 2 do 4 lat. Dyrektor Robert Maksimiuk wyraził opinię, że należałoby zrobić remont aby kuchnia z zachowaniem diet dla pacjentów funkcjonowała w szpitalu.

Jeżeli chodzi o dalsze inwestycje: zbliża się rok 2012, jest to rok, w którym kończy się okres dostosowania szpitali do wymogów rozporządzenia Ministra Zdrowia. Z najpilniejszych, najbardziej kosztownych spraw, które należałoby wykonać jeżeli nie zmieni się rozporządzenie – pani minister Kopacz informowała, że zmieni rozporządzenie jednak do dnia dzisiejszego nie uległo ono zmianie – należy przebudować blok operacyjny , dobudować oddział Intensywnej Opieki Medycznej , są to dwie pilne sprawy, w tym momencie mamy możliwość powrotu do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Są na to 3 lata ale pani minister zapowiadała, że albo data ta będzie przesunięta albo zmienią się niektóre wymagania.

Dyrektor Robert Maksimiuk stwierdził, że wszyscy słyszeliśmy o „planie B”. Dyrektor Maksimiuk poinformował, że przeprowadził analizę dotyczącą funkcjonowania szpitala i tego, co zakłada plan B. Dyrektor Maksimiuk poinformował, że wspólnie ze Starostą uczestniczył w spotkaniu z panią minister, z uzyskanych informacji wynika , że nasz szpital nie miałby żadnych korzyści ekonomicznych z tytułu przekształcenia się w spółkę prawa handlowego dlatego, że tam rząd zwraca dla powiatów koszty związane z długami publicznoprawnymi a na dzień 31 grudnia 2008 takich długów nie mieliśmy i nie mamy, na dzień dzisiejszy w ogóle nie mamy żadnych zobowiązań wymagalnych z 2008 roku czyli przystąpienie do przekształceń byłoby nie ekonomiczne. Z drugiej strony trzeba byłoby ponieść koszty przekształceń, koszty wyceny majątku, koszty wszelkiego rodzaju zmian, likwidacji SP ZOZ, przyjęcia majątku aportem do spółki, są to naprawdę spore koszty, których rząd nie zwraca a które powiat musiałby ponieść. Jest jeszcze jedno przeciwwskazanie: wiadomo, że potrzebne są inwestycje w każdym szpitalu, u nas również, w przypadku przekształcenia w spółkę prawa handlowego nie mamy gwarancji na pozyskanie środków z funduszy unijnych. Chodzi o to, że aplikując o środki unijne jako podmiot publiczny mamy możliwość skorzystania z dofinansowania w wysokości 85 lub 90%. W przypadku przekształcenia w spółkę prawa handlowego to dofinansowanie byłoby znacznie mniejsze w zależności od sytuacji byłoby to 40 – 60% w przypadku milionowych inwestycji są to duże koszty.

Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że cały czas analizuje sytuację finansową naszego szpitala i mówiąc szczerze w tej chwili bardzo ciężko jest zarządzać szpitalem dlatego, że z jednej strony Fundusz nie płaci za nadwykonania a z drugiej strony chcemy nieść pomoc naszym pacjentom, jest to balansowanie aby z jednej strony nie wypracować zbyt dużych nadwykonań, nie ponieść zbyt dużych kosztów i równocześnie nie narazić naszych pacjentów na utratę zdrowia, na czekanie w kolejkach. Jest jeszcze inny aspekt – należy zawsze mieć nadwykonania mniejsze czy większe z tego powodu, że jeżeli nie ma się nadwykonań nie można walczyć o wyższy kontrakt na rok przyszły. Od przyszłego roku ma zmienić się algorytm podziału środków na poszczególne oddziały Narodowego Funduszu Zdrowia. Do tej pory zgodnie z algorytmem jednym ze współczynników decydujących o podziale środków był dochód na głowę mieszkańca. Nasze województwo dochód ten miało niski względu na brak przemysłu, zgodnie z tym założeniem im mniejszy dochód tym mniejsze środki finansowe dla danego oddziału wojewódzkiego NFZ. Od 1 stycznia sytuacja ma się zmienić, ma być to jednakowa kwota, na pewno zwiększy się ona jeżeli chodzi o województwo podlaskie i być może można będzie zawalczyć o zwiększenie kontraktu na rok przyszły.

Radny Krzysztof Andruszkiewicz stwierdził, że wartość jednego punktu wynosi 51 zł., czy będzie możliwość renegocjacji do końca roku? Czy w przypadku udzielenia pomocy dla pacjenta nie będącego mieszkańcem Powiatu Siemiatyckiego czy również z tego tytułu Narodowy Fundusz Zdrowia zwraca za nadwykonania jeżeli będzie zwracał?

 

Radny Tadeusz Niewiadomski zapytał, jak zakończyły się rozmowy z pielęgniarkami i jakie wysokości stawek zostały wynegocjowane?

Radny Tadeusz Niewiński zapytał, ile korzyści będzie miał SP ZOZ z utworzenia grupy sprzątającej?

 

Odpowiadając na pierwsze pytanie radnego Krzysztofa AndruszkiewiczadyrektorRobert Maksimiuk poinformował, że umowa kontraktowa podpisana jest na 3 lata z opcją finansowania na rok lub na pół roku. Jeżeli chodzi o szpital umowa dotycząca finansowania podpisana jest na cały rok, jeżeli chodzi o poradnie specjalistyczne jest to podpisane do 30 czerwca. Z informacji uzyskanych w ubiegłym tygodniu u pana dyrektora Roledera poradnie specjalistyczne będą miały przedłużone aneksem kontraktowanie do końca roku.

Odpowiadając na drugie pytanie radnego Krzysztofa AndruszkiewiczadyrektorRobert Maksimiuk poinformował, że leczymy wszystkie osoby, które się do nas zgłoszą , nie ma czegoś takiego jak rejonizacja, pacjent jest pacjentem i to my mamy leczyć a oddziały NFZ rozliczają między sobą pacjentów mieszkających na terenie naszego powiatu i pacjentów mieszkających na terenie innych powiatów i innych województw, my robimy sprawozdanie do funduszu z każdego przyjętego pacjenta to fundusz rozlicza się z innym oddziałem Funduszu jeżeli chodzi o leczenie tego pacjenta.

Odpowiadając na pytanie radnego Tadeusza Niewiadomskiego dotyczące rozmów z pielęgniarkami dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że od stycznia do marca trwały negocjacje dotyczące podwyżek dla jednej grupy pielęgniarek z tym, że włączały się raz jedna grupa, raz związki zawodowe. W SP ZOZ w Siemiatyczach funkcjonuje w tej chwili 5 związków zawodowych. Pierwotne żądania grupy pielęgniarek wynosiły 500 zł. do uposażenia zasadniczego co byłoby zabójstwem dla SP ZOZ w Siemiatyczach. Rozmowy zakończyły się tym, że panie pielęgniarki otrzymały po 130 zł. do uposażenia zasadniczego, od którego naliczane są dodatki świąteczne, wysługa lat czy za dyżury nocne , po uzgodnieniu ze wszystkimi związkami zawodowymi po 100 zł. otrzymały osoby medyczne czyli pracownicy RTG, laboratorium fizykoterapii a po 50 zł. otrzymał inny personel niemedyczny.

Odpowiadając na pytanie radnego Tadeusza Niewińskiego dotyczące wewnętrznej grupy sprzątającej dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że w tej chwili w SP ZOZ w Siemiatyczach mamy zatrudnionych 48 osób do zajmowania się czystością, są to 42 salowe plus 6 sprzątaczek wszystkie te osoby zajmują się sprzątaniem całego SP ZOZ. Wraz z narzutami jest to miesięcznie koszt około 85 tys. zł. dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że odniesie się do przykładu, jakim jest szpital w Wysokiem Mazowieckiem - dyrektor tego SP ZOZ jest na tym stanowisku od 13 lat, wprowadził on grupy sprzątające. Na czym to polega? Osoby zajmują się tylko i wyłącznie tym, co do nich należy czyli jest na oddziale jedna salowa, zajmuje się ona tylko pracą salowej a nie sprzątaniem, grupa sprzątająca zajmuje się tylko i wyłącznie sprzątaniem, nie ma pomieszania obowiązków często jest tak, że salowe i sprzątają i często zajmują się pacjentem. W Wysokiem Mazowieckiem szpital jest większy a jeżeli chodzi o ilość osób w grupie sprzątającej i ilość salowych jest to mniej niż u nas. W przypadku tamtego szpitala grupa sprzątająca składa się z 15 osób i osoby kierującej i zajmującej się tym zagadnieniem, jest również 12-14 salowych, które pracują na poszczególnych oddziałach, praca jest trochę inaczej zorganizowana niż w naszym przypadku. Grupa sprzątająca ma do sprzątania cały szpital jest to i tańsze i efektywniejsze. Dyrektor Robert Maksimiuk wyraził opinię, że przyniesie to korzyści zarówno jeśli chodzi o utrzymanie czystości szpitala jak i korzyści finansowe. Dyrektor zaznaczył że nie twierdzi że zrobi to w ciągu miesiąca czy kilku miesięcy. W SP ZOZ w Wysokiem Mazowieckiem proces ten przebiegał kilkanaście miesięcy, dyrektor stwierdził, że jeżeli otrzyma zgodę Wysokiej Rady również będzie trwało to kilkanaście miesięcy aby na spokojnie przeprowadzić proces zmian.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że przedstawiając wartości procentowe nadwykonań i ich zróżnicowanie na poszczególnych oddziałach jest to począwszy od kilku procent do 190% , czy da się to racjonalnie wytłumaczyć poza tym że nie przewidzi się ile osób o danym schorzeniu trafi do szpitala, czy jest to wynikiem tego, że kontrakty były za nisko oszacowane – jeżeli chodzi o pediatrię jest to 190% - czy wynika to z czegoś innego? Na niektórych oddziałach nadwykonania są znaczne na niektórych niewielkie.

Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski podkreślił, że jest za tym, aby nie było kolejek aby było wygodnie dobrze i szybko ale jeżeli będziemy patrzeć na te liczby – oczywiście nie jest to wina pana dyrektora – ale minęły 4 miesiące, wykonanie mamy przekroczone o około 30% , mamy następne dwa razy po 4 miesiące jeśli będziemy szli tak jak w tej chwili czyli wykonanie będzie w wysokości 200%, strata wynosiłaby około 4.600 tys. zł. Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski zapytał, czy dyrekcja ma jakiś plan awaryjny bo wygląda to niepokojąco. Płynność finansowa może być zagrożona.

Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że odpowiadając na pierwsze pytanie posłuży się przykładem oddziału pediatrycznego, wpływają na to dwa czynniki: pierwszy czynnik to niski poziom kontraktu z lat ubiegłych drugi czynnik: od 1 lipca ubiegłego roku zmienił się sposób finansowania jeżeli chodzi o procedury medyczne, weszły jednorodne grupy pacjentów i procedury te zostały bardzo niekorzystnie wycenione. O ile w pierwszym półroczu tamtego roku żeby wykonać kontrakt trzeba było przebadać miesięcznie 100 dzieci o tyle po zmianie żeby wykonać kontrakt należy przebadać 78 dzieci czyli jest różnica w wycenie procedur medycznych stąd tak duże nadwykonania.

Jeżeli chodzi o 4 miesiące, które minęły jest to okres zimowo – wiosenny czyli okres w którym występuje nasilona ilość zapaleń, chorób a w związku z tym zwiększona ilość przyjęć na oddziałach. Dyrektor poinformował że z analizy, którą przeprowadził w roku ubiegłym wynika , że w miesiącach letnich ilość przyjęć zmniejsza się nie znaczy to, że zejdziemy z nadwykonań ale nie będą one takie jak w tej chwili. Z drugiej strony do szpitala trafiają takie przypadki, które nie są leczone przez lekarza rodzinnego, musimy zająć się pacjentem , nie możemy go odesłać bo odesłanie pacjenta jest czymś najgorszym. Jeżeli pacjent nie otrzyma pomocy w szpitalu to gdzie ma pójść? Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że na pewno będzie jeździł do NFZ, również jutro ma spotkanie w NFZ, będzie to monitorował, z jakim skutkiem – trudno powiedzieć. Dyrektor podkreślił, że liczy na to że nadwykonania jeżeli nie w całości to w części będą zapłacone.

Radny Jerzy Szawkało zwracając się do dyrektora Roberta Maksimiuka zapytał, czy bierze on pod uwagę to, że może dość do zbiorowego protestu pielęgniarek ponieważ niedawno protest zakończył się a w związku z tym, że jeżeli utworzona zostanie grupa sprzątająca pielęgniarkom nałożone zostaną nowe obowiązki i w związku z tym będą chciały otrzymać dodatkowe wynagrodzenie.

Dyrektor Robert Maksimiuk stwierdził, że każda zmiana jest zmianą trudną ale zacznijmy od definicji słowa pielęgniarka, kto to jest? Jest to osoba która jest przeszkolona do pielęgnacji chorych, salowa nie powinna zajmować się chorymi. Tak jest na całym świecie – pielęgniarka jest to osoba przeszkolona do tego, aby zajmować się chorymi. Wiadomo, że jeżeli będą oszczędności nie muszą one w całości iść na zysk szpitala podział może być różny ale wróćmy do tego, czym powinna zajmować się pielęgniarka – powinna zajmować się pielęgnacją chorego, do tego jest powołana. Dyrektor Robert Maksimiuk stwierdził, że wie, że mogą być tu problemy, że ta grupa zawodowa zawsze stawia warunki płacowe ale musi mieć z czego podwyższyć pensje. W tym roku była sytuacja że pomimo obniżenia ceny punktu ta grupa wystąpiła z żądaniami podwyżek, chcąc ograniczyć skutki dla pacjentów, aby nie było strajku osiągnęliśmy pewien kompromis. Jeżeli nie osiągnie się kompromisu - przykładem jest szpital wojewódzki w Ciechanowie, któremu grozi zamknięcie.

 

Radny Krzysztof Andruszkiewicz zapytał, czy Zarząd ma perspektywy wspomożenia szpitala w zakresie inwestycyjnym jeśli chodzi o przyznane nam w przyszłości środki zewnętrzne?

Starosta Jan Zalewski stwierdził że pocieszające jest to, że dyrektor dobrze zarządza szpitalem, ostatnia zmiana jest pozytywna bo pierwsze zmiany na początku funkcjonowania powiatu różnie się udawały. Szpital jest dobrze zarządzany, wszystko jest pod kontrolą , dyrektor jest osobą merytoryczną, „zna się na rzeczy”. Współpraca jeżeli chodzi o Starostę, Zarząd układa się dobrze , my również cały czas monitorujemy sytuację co miesiąc dyrektor przedstawia wynik finansowy, Zarząd zapoznaje się z wynikiem finansowym , analizujemy i widzimy to zagrożenie, o którym mówił Przewodniczący i Wiceprzewodniczący. Są to dylematy czy odesłać pacjenta czy ustawić w kolejkę czy odesłać go do sąsiedniego powiatu, czy będzie przyjęty czy nie, czy jest to dobre jeżeli chodzi o promocję szpitala, bo jest to konkurencja. Kiedy przestać przyjmować, powiedzieć „nie” patrząc na stronę ekonomiczną czy jakoś to wypośrodkować? My na razie tak staramy się robić, zobaczymy. Starosta stwierdził, że wierzy, że do końca roku przynajmniej część nadwykonań będzie zapłacona. W ubiegłych latach tak było, w 80%-tach nadwykonania były płacone. Jesteśmy w stałym kontakcie z dyrektorem Rolederem, mamy z nim dobry kontakt, często rozmawiamy ale zależy to również od tego, jakimi środkami będzie dysponowała centrala, na razie dyrektor tłumaczy, że różnie może być, składki są mniejsze i na razie niezbyt optymistycznie to przewiduje. Są to sprawy bieżące natomiast ważna jest perspektywa funkcjonowania SP ZOZ . Z „planu B” raczej nie skorzystamy, uczestniczyliśmy w spotkaniu z panią minister i możliwości te nie są dla naszego szpitala korzystne, trudno liczyć tu na „plan B” więc zostajemy sami czyli SP ZOZ i organ założycielski jakim jest Zarząd, Rada Powiatu. Inwestycje dają do myślenia Zarządowi od dawna, jak się z tym zmierzyć bo najprawdopodobniej może być tak, że jeżeli Komisja Europejska nie wyrazi na to zgody to pani minister Kopacz terminu nie przesunie a więc może być tak, że do roku 2012 trzeba będzie dostosować szpital do standardów europejskich, zwłaszcza kosztowna będzie przebudowa bloku operacyjnego, jest już projekt , myśleliśmy o tym jeszcze za dyrektora Leśkowicza, cały czas jest w Zarządzie świadomość, że trzeba będzie to zrobić. Najprawdopodobniej będzie to duże wyzwanie finansowe dla powiatu na lata 2011 – 2012 bo w ciągu tych dwóch lat trzeba będzie to wykonać, w roku 2010 trzeba będzie się do tego przygotować. Oczywiście widzimy tu szerokie możliwości pozyskania środków z zewnątrz ale może być tak, że na jeden projekt uda się pozyskać środki a na drugi nie bo są jeszcze inne inwestycje oprócz bloku operacyjnego. Budżet powiatu może ponieść duży wysiłek przez te lata co spowoduje, że trzeba będzie skoncentrować się na inwestycje w szpital natomiast inne inwestycje nie mogą być planowane, może to odbić się negatywnie głównie jeżeli chodzi o inwestycje w drogi ale ani Zarząd ani Rada Powiatu nie „położy” szpitala kosztem dróg. Trzeba będzie podejmować wszelkie możliwe działania, aby jak najwięcej środków pozyskać z zewnątrz ale na pewno nie będzie tak, że uda się sfinansować w 100%-tach, sama modernizacja bloku operacyjnego to około 10 mln zł. będzie to wyzwanie, z którym trzeba będzie się zmierzyć i to wykonać, innego wyjścia nie ma. Mamy również pomysł na odsprzedaż dla Agencji budynku przychodni, gdzie mieści się biuro powiatowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa bo przychodnię tą również trzeba remontować, nie może tego zrobić agencja bo nie jest to jej budynek. Jest zamysł Zarządu aby obiekt ten sprzedać dla Agencji, Agencja jest tym zainteresowana, Starosta poinformował, że niedawno spotkał się z prezesem centrali panem Kołodziejem, w najbliższym czasie będziemy na ten temat rozmawiać, byłaby to sprawa na rok następny bo w tym roku Agencja nie ma pieniędzy a chodzi o kwotę ponad 1 mln zł. ale ewentualnie w budżecie na przyszły rok Agencja może zaplanować środki na zakup, gdyby doszło do transakcji uzyskane środki przeznaczylibyśmy w całości dla SP ZOZ na modernizację bloku żywieniowego.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zwrócił się o wsparcie do pana Starosty i całego Zarządu dla pana dyrektora w negocjacjach z dyrektorem Rolederem bo z wypowiedzi wynika, że jest światełko w tunelu , że nadwykonania mogą być zapłacone więc sprawy bieżące jakoś by się nam poukładały. Jeżeli chodzi o przyszłość bardzo słusznie, trzeba myśleć już o przyszłych budżetach.

 

W tym miejscu Przewodniczący Rady zarządził 10 – minutową przerwę.

 

P – kt 7.

Pierwszy projekt uchwały dotyczył zmian w budżecie powiatu na 2009 rok.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?

Ponieważ nikt z radnych nie zgłaszał uwag do projektu uchwały PrzewodniczącyRady Bogusław Zduniewicz poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2009 rok głosowało 15 radnych.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XIX/150/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Następny projekt uchwały dotyczył zaciągnięcia kredytu w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

Przewodniczący Rady poinformował, że projekt ten również był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszali zapytań do projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych głosowało 15 radnych.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie.

Uchwała Nr XIX/151/09 – załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały to uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na dofinansowanie zadania „Budowa oczyszczalni ścieków w Zespole Szkół Rolniczych w Ostrożanach”

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że projekt ten był analizowany, omawiany na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją, czy będą potrzebne dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

Ponieważ nikt z radnych nie zgłosił pytań do projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na dofinansowanie zadania „Budowa oczyszczalni ścieków w Zespole Szkół Rolniczych w Ostrożanach” głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XIX/152/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Następny projekt uchwały dotyczył wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.

Przewodniczący Rady poinformował, że projekt tej uchwały był analizowany na posiedzeniach komisji Rady, czy będą potrzebne dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

Głos zabrał Wicestarosta Mikołaj Mantur, który stwierdził, że uchwała dotyczy budynków w Czartajewie tzw. „dworskich” o relatywnie niskim standardzie jeżeli chodzi o wyposażenie w związku z tym aby zachęcić najemców Wicestarosta zaproponował aby Zarząd mógł zastosować tu maksymalną bonifikatę 80% w stosunku do wyceny. Podejmując uchwałę o zwiększeniu bonifikat maksymalne bonifikaty miały dotyczyć lokali w Ostrożanach ale w tym przypadku jeśli chodzi o te lokale również należałoby taką maksymalną 80%-tową bonifikatę zastosować przy jednorazowej wpłacie. Jeżeli nie będzie sprzeciwu Rady to Zarząd będzie miał przyzwolenie na stosowanie 80%-towej bonifikaty.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zwracając się do Sekretarza Jerzego Woźniaka zapytał, czy Rada musi wyrazić formalnie akceptację chociażby w formie przegłosowania tego, o czym powiedział Wicestarosta Mantur, czy wystarczy że nie będzie głosów sprzeciwu?

Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak podkreślił, że uchwała dotyczy wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości, nie ma tam mowy o procentowych obniżkach. Rada Powiatu zgodziła się na procentowe obniżki w zależności od wpłaty jednorazowej czy ratalnej i to Zarząd o tym decyduje. Sekretarz Jerzy Woźniak stwierdził że rozumie iż Wicestarosta kurtuazyjnie chciał poinformować Wysoką Radę, że coś takiego będzie miało miejsce ale cała odpowiedzialność w tym przypadku spoczywa na Zarządzie.

Przewodniczący Rady stwierdził że chodzi o to, że najprawdopodobniej Zarząd zechce zastosować maksymalną 80%-tową bonifikatę. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz zapytał, czy jeszcze ktoś chciałby zabrać głos w tej sprawie? Czy ktoś z państwa radnych ma pytania do projektu uchwały?

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XIX/153/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że projekt tej uchwały był dyskutowany na posiedzeniach komisji Rady, dzisiaj również udzielone były dodatkowe wyjaśnienia związane ze zmianą zapisów w statucie. Czy ze strony państwa radnych są pytania do projektu uchwały?

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ wSiemiatyczach głosowało 12 radnych, 3 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr XIX/154/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Następny projekt uchwały dotyczył zgłoszenia kandydata do składu Powiatowej Rady Zatrudnienia.

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją i poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu Powiatowej Rady Zatrudnienia

Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który poinformował, że w imieniu własnym oraz Zarządu chciałby zgłosić kandydaturę Wicestarosty Mikołaja Mantura. Wicestarosta ma w nadzorze Powiatowy Urząd Pracy i jako członek Rady Zatrudnienia byłby w stałym kontakcie z panią dyrektor. Tak było również w poprzedniej kadencji kiedy Wicestarosta Leon Strębski był członkiem Powiatowej Rady Zatrudnienia, organizacyjnie ułatwia to pracę ponieważ Rada jest organem doradczym Starosty do spraw polityki rynku pracy.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy będą inne zgłoszenia?

Wicestarosta Mikołaj Mantur podkreślił, że jest bardzo zaszczycony możliwością współpracy z panią dyrektor niemniej jednak jeżeli ktoś z państwa radnych chciałby być przedstawicielem Rady Powiatu w Powiatowej Radzie Zatrudnienia to z bólem ale zrezygnuje.

Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś z państwa radnych chce zgłosić inną kandydaturę do Powiatowej Rady Zatrudnienia?

Starosta Jan Zalewski poinformował, że Rada pracuje społecznie.

Inne kandydatury nie zostały zgłoszone.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zwrócił się do Wicestarosty Mikołaja Mantura z pytaniem, czy wyraża zgodę na kandydowanie, jednocześnie stwierdził, że rozumie iż w swoim wystąpieniu Wicestarosta wyraził już zgodę.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały i zgłoszeniem do składu osobowego Powiatowej Rady Zatrudnienia w Siemiatyczach Wicestarosty Mikołaja Mantura głosowało 14 radnych, 1wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr XIX/155/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Ostatni projekt uchwały dotyczył rozpatrzenia skargi.

Przewodniczący Rady poinformował, że skarga dotyczy nieprzyznania przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Siemiatyczach dofinansowania do turnusu rehabilitacyjnego dla osób niepełnosprawnych. Państwo radni zostali zapoznani z treścią skargi na posiedzeniach dwóch komisji przed dzisiejszą sesją ponieważ skarga przekazana została przez wojewodę już po posiedzeniu pierwszej komisji. Pani kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie na posiedzeniach komisji udzieliła szczegółowych wyjaśnień w tej sprawie. Przewodniczący Rady zapytał, czy ze strony państwa radnych są pytania lub potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia?

Ponieważ pytania nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały i uznaniem skargi za niezasadną głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że skarga jednogłośnie uznana została za niezasadną . Uchwała Nr XIX/156/09 – w załączeniu do protokołu.

 

P – kt 8.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że w związku z tym że nie było interpelacji i zapytań radnych pkt 8 porządku obrad stał się bezprzedmiotowy.

 

P – kt 9.

 

Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że rozmawiał już z dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie karpy po ściętym drzewie przy wyjeździe z siedziby PZMot w Siemiatyczach na drogę powiatową. Okazuje się, że karpa ta nie leży w pasie drogowym drogi powiatowej, tym niemniej okazało się że samochód wyjeżdżając z zatłoczonego w tym czasie placu PZMot najechał na tą karpę i uszkodził podwozie. Radny Krzysztof Andruszkiewicz zgłosił wniosek : czy Zarząd Dróg ewentualnie Starostwo lub inne organy powiatu mogłyby zwrócić się z wnioskiem pisemnym do władz PZMot o usuniecie przedmiotowej karpy?

 

Starosta Jan Zalewski poinformował, że po konsultacji z dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg przygotowane zostanie wystąpienie w tej sprawie. Starosta Jan Zalewski zaprosił radnych oraz dyrektorów jednostek na święto z okazji Dnia Samorządowca do Drohiczyna. Starosta poinformował, że z okazji Dnia Samorządowca pracownicy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych otrzymali nagrody, były one zróżnicowane.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w dniu wczorajszym wpłynęło do Biura Rady adresowane do Przewodniczącego Rady i do Starosty pismo z organizacji turystycznej „Szlak Jagielloński” . Przewodniczący Bogusław Zduniewicz wyraził opinię, że jest to sprawa warta rozpatrzenia . Kolejność działań będzie następująca: Zarząd wypowie się na ten temat, przedstawi swoje stanowisko w tej sprawie. Gmina Mielnik należy już do tej organizacji. Organizacja „Szlak Jagielloński” jest ciekawą organizacją, która ma się czym pochwalić, ma bogate plany i postanowiła zaprosić do swego składu również samorządy powiatowe a Powiat Siemiatycki leży na Szlaku Jagiellońskim. Zarząd się nad tym zastanowi, przeanalizuje, przedstawi swoją opinię, koncepcję, my postaramy się do przesłać do radnych ten materiał, który mamy aby również mogli się z tym zapoznać i rozpatrzymy to na posiedzeniach komisji przed następną sesją oraz na kolejnej sesji, nie ma tu określonych terminów i na pewno będziemy mogli akces swój zgłosić.

Do Rady Powiatu Siemiatyckiego i tym razem wpłynęła sprawa dotycząca drogownictwa. Mieszkańcy wsi Moszczona Pańska - a w imieniu mieszkańców wsi pisze pani Irena Wappa – zwracają się o wykonanie projektu drogi Kajanka – Tołwin. Sprawa jest znana dla Zarządu, Przewodniczący Rady poinformował, że przedstawia tę sprawę informacyjnie a Zarząd będzie miał to w pamięci aby odnieść się do sprawy dofinansowania projektu na tę drogę.

 

P – kt 10.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady BogusławZduniewicz podziękował zebranym za przybycie i zamknął obrady XIX zwyczajnej sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

 

mgr inż. Bogusław Zduniewicz

 

 

Protokółowała: Elżbieta Malinowska

Metryka strony

Udostępniający: SP

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jaszczołt

Wprowadzający: Radosław Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2009-12-18

Data modyfikacji: 2009-12-18

Opublikował: Radosław Jaszczołt

Data publikacji: 2009-12-18