Uchwała Nr XXIX/206/06
Uchwała Nr XXIX/206/06
Rady Powiatu Siemiatyckiego
z dnia 17 lipca 2006r.
w sprawie Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Siemiatyczach
Na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm./, i art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm./ Rada Powiatu Siemiatyckiego uchwala, co następuje:
§ 1.
Uchwala się Statut Powiatowego Urzędu Pracy w Siemiatyczach w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
inż. Krzysztof Moczulski
Załącznik
do Uchwały Nr XXIX/206/06
Rady Powiatu Siemiatyckiego
z dnia 17 lipca 2006r.
STATUT
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
W SIEMIATYCZACH
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Powiatowy Urząd Pracy w Siemiatyczach , zwany dalej „Urzędem” wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej .
2. Siedzibą Urzędu jest - miasto Siemiatycze.
3. Terenem działania Urzędu jest obszar Powiatu Siemiatyckiego obejmujący :
1/ miasto: Siemiatycze,
2/ miasto i gminę Drohiczyn,
3/ gminy: Dziadkowice, Grodzisk, Mielnik, Milejczyce, Nurzec-Stacja, Perlejewo, i Siemiatycze.
§ 2
Urząd działa na podstawie następujących aktów prawnych:
1) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy( Dz. U. Nr 99, poz. 1001, z późn. zm.)
2) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst. jedn. z 2001r, Dz. U.Nr 142, poz.1592 z późn.zm.),
3) ustawy z dnia 13 października 1998r. – przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną ( Dz. U. z 1998r., Nr 133,poz.872 z późn. zm.),
4) regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Siemiatyczach
5) niniejszego Statutu.
Rozdział II
Cele i zadania Urzędu
§ 3
Do zadań Urzędu należy w szczególności :
1) opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy, stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o których mowa w odrębnych przepisach,
2) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy,
3) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy, a także pracodawcom w pozyskaniu pracowników przez pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe,
4) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy,
5) inicjowanie i wdrażanie instrumentów rynku pracy,
6) inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy,
7) inicjowanie i wspieranie tworzenia klubów pracy,
8) inicjowanie, organizowanie i finansowanie projektów lokalnych i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych,
9) opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia,
10) inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanym zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy,
11) współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy,
12) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i szkoleniach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów,
13) przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia,
14) wydawanie decyzji o:
a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożenia na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy oraz należności z tytułu zwrotu refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy lub przyznanych jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej,
15) realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o swobodzie przepływu osób - w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji w sprawach świadczeń z tytułu bezrobocia,
16) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami członkowskimi Unii Europejskiej oraz między państwami, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o swobodzie przepływu osób, w szczególności realizowanie zadań w zakresie udziału w sieci EURES, w tym świadczenie usług EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządem województwa, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców,
17) badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy z związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca,
18) organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy,
19) opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania dla bezrobotnych..
Rozdział III
Zarządzanie i organizacja Urzędu
§ 4
1. Urząd jest jednostką organizacyjną Powiatu Siemiatyckiego.
2 Dyrektora Urzędu wyłonionego w drodze konkursu powołuje i odwołuje Starosta Siemiatycki
4. Zastępcę Dyrektora Urzędu powołuje i odwołuje Dyrektor Urzędu.
5. Dyrektor Urzędu wykonuje prawa i obowiązki pracodawcy wobec Zastępcy Dyrektora i pozostałych pracowników Urzędu.
§ 5
1. Urzędem kieruje, zarządza i reprezentuje go na zewnątrz - zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa - jego Dyrektor.
2. Dyrektor Urzędu wydaje zarządzenia, które obowiązują wszystkich pracowników tego Urzędu oraz osoby przebywające na jego terenie.
3. Zastępca Dyrektora Urzędu zastępuje Dyrektora tego Urzędu w czasie jego nieobecności w Urzędzie Pracy.
4. Szczegółowe zasady funkcjonowania Urzędu, strukturę organizacyjną oraz zadania komórek organizacyjnych określa „Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Siemiatyczach” uchwalony przez Zarząd Powiatu Siemiatyckiego.
§ 6
1. Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Siemiatyczach są pracownikami samorządu powiatowego.
2. Zasady zatrudniania i wynagradzania pracowników Powiatowego Urzędu Pracy określają odrębne przepisy oraz stosowna uchwała Rady Powiatu w Siemiatyczach dotycząca ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach oraz ustalenia wartości punktu, będącego podstawą wynagrodzenia w Powiatowym Urzędzie Pracy w Siemiatyczach.
Rozdział IV
Gospodarka finansowa Urzędu
§ 7
Powiatowy Urząd Pracy w Siemiatyczach prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z zasadami ustawy o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005r, Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.) według szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych obowiązujących w jednostkach budżetowych
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 8
W sprawach nie uregulowanych Statutem mają zastosowanie właściwe przepisy prawa.
§ 9
Zmiany w statucie dokonuje się w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.
Metryka strony